Bloggtävling, vad önskas för pris

Om vi startar en bloggtävling, vad vill ni ha för pris? 
Ge minst 3 förslag så kanske vi kan fixa nått av de! :)

Länk till den som gissa rätt först

Det var Linnea som först gissade rätt på finn fem fel :)
Tryck på bilden för att komma till hennes blogg!
 

Jordgubbar & ridning

Hola! 
Har nyss fotat Angelica när hon red Lady. Dom var jätteduktiga!
Vi byggde upp ett litet hinder som dom hoppade över. 
Och nu så sitter vi och käkar jordgubbar och snart så ska vi till farmor och Tommy och äta mat sen igår.
 
 

 
 
 
 

Godmorgon

Idag kommer Cornelia hem hit :)
Hon ska fota mej och Lady, och vi ska göra lite andra hemliga saker ;) 
Efter att vi varit här ett tag så åker vi hem till henne o jag sover över hos henne. Kommer bli kul!
När vi kommer hem till henne så ska jag ha en liten ridlektion för henne och Blettur, undra hur det kommer gå....
Nu ska jag göra en header till Kajsa och Tuva!
 
Bild från igår

Mitt naturliga hår

Jag plattar håret varje dag i skolan men detta är mitt fula naturliga lockiga hår:

Finn fem fel

Glömm inte att vara med i våran finn fem fel tävling!
 
Den som hittar alla fel först blir länkad på vår blogg!
Pubilicerar ej kommentarerna så ni kan inte se va de andra gissat ;) 
Före: 
Efter:

påskmiddag

Är på påskmiddag hos mormot o morfar med kusinerna o några fler :)
hoppas ni har en bra påsk!


//Angelica

Skritt

Nu så ska jag skritta av Blettur och sen så blire att åka till farmor och käka påskmiddag.

Glad påsk!

Imornse så var jag och min bror på åpskäggsjakt. Vi fick 3 påskägg var med siffrorna 1,2 och 3 på. Först öppnade jag säklart den de stod 1 på och i den fanns det en lapp som det stod leta efter tre lappar med en bokstav på i frådet. Hittade de två första med en gång men det tog ett tag för mej att hitta den sista. Sen i ägg två stod det att jag skulle hitta tre lappar med bokstav på i stora kontoret. Till sist i det sista ägget så stod det att jag skulle hitta tre lappar med bokstäver på i vedboden. Lapparna låg väldigt gömda....Alexander blev klar före mej med sitt uppdrag så han fick komma å hjälpa mej. 
När jag hittat alla nio lappar så skulle jag sätta ihop alla till ett ord, mitt ord blev pappasbil och Alexanders blev mammasbil. Inne i bilarna så hittade vi ett påskägg och ett paket. 
Jag fick ett par låga vita converse, vilket jag hade önskat mej :D
Alexander fick oxå ett par skor :) 
 
Har oxå hunnit varit till stallet och ridit Lady. Först longerade jag henne lite vilket gick bra. Sen så red jag barbacka, och det märks verkligen att jag fått mycket sämre balans nu när jag inte rider barbacka så ofta. 
Det gick inte så bra i början men i slutet blev hon mer avslappnad. Hon stegrade två gånger och försökte stegra fler gånger men jag hann hindra henne. 
Kommer förhoppningsvis en liten filmsnutt från idag senare :) 
 
Har nyss grillat hamburgare och nu ska jag duscha :) 
Mer update sen!

Mumms,mumms!

Nu har jag varit ute och letat påskägg i över 2 timmar. Är helt slut.. ;)
Det började med att jag hittade ett plastägg i telådan med en lapp i.. På den så stog det 1. Hö. Då så gick jag in i "foderkammaren" och började krypa och leta i allt hö. Det tog JÄTTE lång tid där, men till sist hittade jag ägg nr 2. Sen så fick jag leta på ett till ägg med en till lapp och en till osv. På lapp nr 8 stog det : Kasta boll i stallet. När jag kom in dit så låg det en tennisboll på ett bord och så stod det burkar uppe på takstolarna upp i taket. Jag skulle kasta ner alla för i en av dem så fanns det ett plastägg. I det plastägget så fanns det en lapp där det stod: Låda i sadelkammaren. När jag kom in i sadelkammaren så låg det en kartong med några vedträn på. Och när jag öppnade det så trodde ju jag att påskägget skulle ligga där i.. Men icke sa nicke!
Där i låg det en skruvdragare och en massa bitsar. Och lite längre in rummet låg det en trälåda. Och såklart så skulle ju jag sitta och skruva upp alla olika skruvar innan jag fram ägget.
Pappa hade krånglat till det, så han hade tagit en massa olika sortes skruvar överallt så jag lära byta bits typ hela tiden. Men nu har jag ÄNTLIGEN fått godiset, och det var värt allt klureri ;)
 
 
 
 
 
Glad påsk alla läsare! 
 
 

Länkbyte

Kika in på denna fina bloggen som drivs av en fin tjej som gör fina bloggdesigner :) 

Godisägg

Godmorgon alla bloggläsarae!
Nu så ska jag gå upp och ätafrukost och sen så ska jag iväg på påskäggsjakt! :D Mamma har gått ut och jömt ledtrådar som leder till en plats, och vid den platsen får jag en till och vid nästa en till. Fattar ni? 
Sen så kommer jag tillslut till ägget.
 
Hur brukar ni få det?
Brukar ni få nån ska eller godis? Får ni det på morgonen i sängen, eller får ni gå och leta på det?  
 
 

Godnatt på er!

Idag har jag tvättat med såpa och smörjt två sadlar och två träns, det tog ett tag men fina blev de iallafall! :) 
Testade även den andra sadeln som jag fått av en kompis till min mamma, men den var för smal ifram tror vi, är inte så duktig på dedär med sadlar ;) 
 
Imorn så ska mamma följa med mej till stallet och jag ska longera Lady på banan sen så ska mamma longera mej medan jag rider barbacka på Lady utan att hålla i mej i tyglarna. Jag har inte ridit barbacka på skitlänge så är väldigt taggad och hoppas på att det går bra. 
Ses imorn!

En video som jag filma när jag gick till stallet......


Finn fem fel

Den som hittar alla fel först blir länkad på vår blogg!
Pubilicerar ej kommentarerna så ni kan inte se va de andra gissat;) 
Före: 
Efter:
 
 
 
 

Vår!

 
Kollar runt på hööks hemsida och är helt kär i denna tjocktröja!
 
 
 
 
 
Och Blettur skulle passa så bra i denhär grimman! Tycker den är så snygg!
 
Och hur söt skulle inte Hedda vara i dehär halsbandet med matchande koppel?
Tycker att det har kommit ut så snygga vårkläder i butikerna nu!
 
 

Lets dance

Någon mer än jag som kollar på lets dance?
Själv blir jag tvingad :( Har suttit vid datorn hela dagen så måste tydligen vara lite social med the family...
Men nu har reklamen tagit slut så back to tevän. 
Om ni ville veta så hejjar jag på Maria! 
Hon är så skön!
 
 

Skutt,skutt

Idag så hoppade ju jag och Blettur. Det gick jättebra och jag är super stolt över min lilla pluttis!
Det var andra gången vi hoppade och han har inte alls hoppat så många gånger tidigare heller. Och idag så hoppade vi först 30 och sen 50. När det va 30 så klev han typ bara över. Men sen när vi höjde så hoppade han riktigt. Det såg ut som att han tyckte att det var jättekul.
 
 
 
 
 

Prova på att hoppa..

Halloojj!
Idag har jag tänkt att prova hoppa något litet hinder med Blettur. Jag har inte hoppat så mycket tidigare och inte han heller. Vi har hoppat tillsammans en gång tidigare och då tyckte han att det var jätteskojj. Det blev till och med några bocksprång ;)
Ska bara känka lite nu inna jag går ut.
Ni får nog några bilder från ridningen sen och kanske nån film, så håll koll!

Länkbyte

Gå in och läs denna blogg som drivs av en jättefin tjej, TRYCK HÄR
 
Tänkte även passa på o säga att det bara är att kommentera om ni vill göra länkbyten! :) 

Min ponny är AMAZING

Idag red jag ut på Lady helt SJÄLV!
Det är typ första gången på jättelänge. För er som inte vet så har hon stannat och varit som en gunghäst och ibland även skenat iväg när jag ridit ut själv. Men idag var hon så lugn :')
Hon stegrade eller krånglade inte en enda gång! Hon var bara lite spänd och stressad i ca tvåhundra meter efter att en grön ful liten och låtande bil kört förbi oss. Ibland blev hon oxå lite spänd, men det är inget genfört med var hon varit nu under vintern.
 
Travade till och med lite på slutet idag, utan att hon tog tag i bettet :)
Hoppas verkligen att hon har slutat helt med sina fasoner nu.
Är så sjukt nöjd över min pluttis :D
 
Hade tänkt låta henne vila imorn, och så vill jag testa longera henne själv nån dag här framöver. 

Jag lever!

Hej, sorry för dålig uppdatering, skäms på dig Cornelia. Men har haft så sjukt mycket prov i skolan så har  helt enkelt inte hunnit med. Men nu blir det ändring på det.Sitter i skolan nu och har snart matte prov...Önska mig lycka till.Det lär jag behöva ;) Red lektion igår. Gick super bra! Blettur var lagomt pigg och han skötte sig fin fint! Vi tränade på höger galoppen. Han har svårt för att hålla den. Han har lite dåligt med muskler, än så länge ;) Sen så fick vi trava,trava och trava runt i en volt. Han gick jättefint ställd. Och så fick jag några övinigar som jag ska träna på till nästa gång. Börjar känna mig riktigt taggade till sommaren! Vill så gärna vara med på en klubbtävling i dressyr med han! Nu blire prov.. 
 
 

Sova, sova, sova

Nu ska jag gå och lägga mej så att jag orkar med en dag på förskolan imorn igen. Är helt nöjd över denna dag. Imorn blire hoppträning i Åbygeby. 
 
Cornelia har lite fullt upp i skolan just nu, därför bloggar hon inte så mycket. Men snart är det påsklov så då hoppas jag att hon bloggar mer! :) 

Dagen + träningen

Dagen idag har varit rätt okej. Barnen på förskolan var rätt lugna idag ;) 
Jag tog ingen rast idag så jag slutade lite tidigare än vad jag skulle. Mamma skulle hämta mej men fick inte tag på henne för att hennes mobil hade laddat ur så jag gick till mormor o morfar. Mamma kom och hämtade mej där istället. 
 
När jag kom hem blev jag uttvingad i solen, bara för att mamma tyckte att jag skulle få in lite solljus......Fikade lite gofika ute oxå. 
Hann tyvärr inte vara ute så länge för att jag var tvungen att gå till stallet för att fixa min häst inför dressyrträningen i österfärnebo. 
 
Träningen gick super. Vi tränade mest på att få Lady lyssna och vänta på mej. 
Det var tre bommar utspridda i ridhuset. I början så skulle jag trava emellan bommarna och skritta över. När jag gjort det några gånger så skulle jag själv bestämma när jag skulle trava över och när jag skulle skritta över, bara för att Lady skulle va tvungen att vänta tills jag gav signal till henne vad hon skulle göra. 
Sedan gjorde vi samma sak i galopp. Först så var det galopp emellan och trav över. Sen fick jag bestämma när det skulle vara galopp över och när det skulle vara trav. 
Till sist så blandade vi alla gångarter, det skulle vara trav eller galopp emellan bommarna men över bommarna fick jag själv bestämma vilken gångart.
Allt gick bra, hon lyssnade väldigt bra på mej. Det vi skulle behöva öva mer på är övergången från trav till skritt. Den blir rätt så hackig, det blir så att hon typ gör halt sen skrittar fram. Men jag måste bara säga att jag älskar hennes galopp, den är jämn och fin :) 
 
Måste äta nu, sen ska jag kolla Vampire Diaries :D

Dagen i stora drag

 
Hade som sagt prao på Årsunda förskola idag. Det var helt okej. Lite drygt med ungar som skriker när man har ont i huvve, men det gick bra. 
Jag slutade klockan två, så promenerade jag hem till mormor och morfar och åt vofflor, mums. Pappa kom och hämtade mej ganska med en gång för att vi hade tid klockan 3 på hälsocentralen. Jag kollade nämligen varför jag har så ont i huvve. De hittade inget fel, men troligen är det spänningshuvudvärk från förskylningen, har ju varit förskyld i tre veckor. Om det inte blir bättre ska vi åka in o ta några prover. 
 
När jag kom hem så var det stallet som stod på tur. Eftersom Lady ska träna nu både tisdag och onsdag så promenerade jag bara med henne en sväng. Hon var väldigt lugn, gick med huvudet långt ner previd mej. Hon har nog aldrig varit så lugn när jag gått med henne på vägen. 
 
Nu ska jag äta och kolla på Vampire Diaries! :D 
 
Vet inte varför bilden blir upponer menmen, ni får iaf en bild från våran promenix ;) 
 

Goodnatt

Mitt huvud dödar mej!!!
Har skit ont i huvudet och har haft det i snart två dagar, alvedon hjälper inte så tror det kommer från nacken och ryggen. Ska försöka sova och se om de är bra imorn iaf.
Har prao hela veckan, ska vara på Årsunda förskola. Kommer nog vara helt slut på torsdag när jag varit med småungar hela dagarna ;)
Går bara från 8 till halv tre så det är inte så långa dagar
 

Hagbilder från idag

Blev inte så många bra biler men ni får en suddig bild på mej oxå ;) 

Matte..

Nu har jag pluggt nästan hela dagen..
Har matte och NO prov imån och kan typ inget alls.. Inte bra!
Har hunnit med och ridit lite iallafall. Gick ner själv idag, och det gick jätte bra. :)
Känns som om jag börjar förstå Blettur bättre och bättre.
Men nu ska jag plugga vidare.




//Cornelia

Dagens Planer

Idag så vaknade jag sent, vid halv elva. Först åt jag frukost sen satt jag mej vid datorn o kollade på två avsnitt av Vampire diaries. Såg säsong 1 för länge sen så har börjat kolla på säsong två nu, så att jag har nått o kolla på fram till den 11 juni när PLL sädoong 4 kommer. 
 
Snart ska jag till Kevin som fyllde år dagen före vi åkte till Sälen, vi hann inte gratta han då så vi ska dit idag istället. Efter att vi varit där så ska jag rida ut en sväng SJÄLV på Lady. Undra hur detta kommer gå ;) 
Tror jag rider på banan i en kvart först så att hon inte är så pigg när jag rider ut. 
 
Sen resten av dan tänker jag sitta o kolla på Vampire diaries ;) 
 
My star

Hem ljuva hem

Kom hem halv två. Åt mat sen drog jag direkt till stallet för att rida Lady. 
Ridningen gick bra. Hon var lite pigg men lyssnade skapligt bra iallafall. Jag hade jätteont i huvudet så skrittade mest. Gjorde en skrittövning som jag kallar kvadraten. Då rider man i en liten kvadrat och i varje hörn så stannar man och flyttar runt bakdelen runt hörnet sen rider man rakt fram. Sen så gör man så i varje hörn. Jag tycker att det är en väldigt bra övning, Lady blir fort trött och det tar väldigt bra på musklerna. 
 
Ikväll ska jag börja kolla på en ny serie, har nyss kollat klart på alla avsnitt av pretty little liars :)
Har ni nå tips på en bra serie/film? 

Mar. 23, 2013

Nu är jag och Hedda ute och går. //Cornelia
/


Maja,jag&Blettur

 

Idag så red jag och Maja Blettur. Det gick bra!
Men han håller på och stannar rätt som det är, och sen så börjar han backa.. Och om man då skänklar på honom så sparkar han bakut. Blir galen på han när han håller på så.. Men annars så är han bäst!
Och snart så ska jag på kalas. Gött! ;)
 
Här kommer lite bilder från idag.

on my way home

på väg hem från sälen nu :(
kunde lätt stanna en vecka till om jag fick. har haft sjukt kul iaf!
Har blivit 100 ggr bättre på slalom än va jag var när jag kom.

När jag kommer hem ska jag rida på min fina o saknade häst.


//Angelica

Ansiktsmask

Idag så har vi haft en toppenkväll med mys,skojj,gladiatorerna,frukt och ansiktsmask!
Men jag tycker faktiskt att Knasen skulle ha vunnit! Menmen..
Nu så ska vi sova så att vi kan gå upp tidigt imån och rida, och kanske knäppa lite bilder.
Hoppas att ni också hade en lika bra fredag som oss.
Godnatt bloggen!
 
Haha, älskar dej knäppis!
 
 

Nellieberntsson.se

 
 
Jag är med & tävlar om ett lös hår på nellieberntsson.se från www.amberbird.se
Var med du också!


Helloo!

Heejsaan! har vart i skolan helt som vanligt idag, första lektionen idag var idrott. vi spelade badminton och ja.. det gick ju som de gick ;) men roligt var de. Det var en kort dag och som vanligt måste vi gå ganska långt till busshålsplatsen som ligger 15 minuter bort. Så jag Maja och Lisa gick där och frös. Sjukt kallt ju! så en helt okej skoldag :D
efter skolan så hoppade jag och Maja av vid bussen och gick hem till henne och va där en stund. Sen åkte vi hem till mig och fikade lite mellis. Sen drog vi ut på skotern med pappa. Vi satt på madrass bakom när han körde och snön bara sprutade upp. haha, guud så kul det var, men kallt. när vi kom in så drack vi lite te och värmde oss, det behövdes verkligen. sen har vi bara chillat lite och nu snart ska vi kolla på Finalen av Gladiatorerna. Hejja Knasen!Vem hejjar ni på? ;) men det blir mysigt :D Vi ska också skära upp en massa frukt och mumsa på medans. Super kväll. Också så sover Maja här inatt, skojj,skojj! Kanske ska vi kolla på film eller nå sen. Men nu ska vi gå och förbereda oss för gladiatorerna. ha en bra kväll, det kommer fler inlägg sen så håll koll ;)
 
 
 
 

Lite bilder från här från sälen

sorry för dålig uppdatering, men det är lite svårt att hinna med allt...tycker iaf att ni läsare är duktiga på att kommentera! här kommer några bilder:





//Angelica


Kallt..

Jag och Lisa kom nyss in från en skotertur med pappa. Det var jätte skojjigt! :D Nu så har vi druckit lite te och snart så ska vi gå ut och gå med Hedda. Skoldagen har gått ganska så fort idag, vi var till bibblan och lånade nån bok och så... Sedan så gick vi till gallerian och fikade lite.Och idag så kom Maja hem från fjällen,så imån så får man träffa henne åå. Längtar! :D
Brb bloggläsare ;)
 

sälen

har de bra i sälen!


//Angelica

Estet

Jag och Lisa hade skojj på esteten idag vi...;D






//cornelia


Ridning

Nu drar jag och lisa ut till hästarna och rider en sväng!

//Cornelia

Morning..

Hallooj! Nu sitter jag och Lisa på bussen, påväg till skolan. Vi fick sovmorgon idag. Tummen upp för de!


//cornelia

Träns..

Sitter och kollar på träns.. Funderar på om jag ska köpa ett "ponnyträns" till Blettur istället för ett "Islandshäst" träns. Tycker att dem är mycket snyggare ;)
 
En av mina favoriter från Hööks.. Tycker att det är så gulligt, så det skulle passa min gulliga häst.
 
 
 
Vad tycker ni om detta träns? Hiss/ Diss?
 
 

Promenad

Ute på en långpromenad i solskenet med Hedda.


//cornelia


Pretty little liars

Är det någonmer än jag här som är PLL fan? 
Jag älskar pretty little liars, finns seriöst ingen bättre serie! (har inte sett nån annan serie...:$)
 
Jah började kolla på det för att några av mina kompisar gjorde det, blev helt besatt...kollade alla 3 säsonger på en och en halv vecka!
Det kan bli lite långtråkigt emellanåt när man inte har några ideér om vem A eller mödaren är :/
 
Längtar sjukt mycket till säsong 4! 
 
Kollar ni på pretty little liars eller nån annan serie?

Blir galen..

 
 
 
 
Igår så red jag Blettur en kortis. Det gick bra, han skötte sig fin fint. Men han har börjat lossa sååååå mycket hår! Blir galen..
När jag borstade honom igår ,lossnade det så mycket ,skulle ju kunna tova en mössa av allt..
Men jag använder en borst grej som är jätte bra , och den får bort all vinter ull.. Finns liknande till hund och katt med. ¨Men min är till häst.
 
 
 
 
 
 
Och idag så åker bästis till fjällen. Kommer sakna dig jätte mycket.
Även fast du bara blir borta i typ fyra dagar så kommer det kännas som fyra veckor..
Hur ska jag kunna klara mig!!
 
 
 
 
 
 

Sälen here I come!

Ridpasset imorse gick bra. Lady var väldigt mjuk och fin. Körde inte så hårt för att hon måste stå imorn. 
Jag hinner inte skriva så mycket mer jhust nu, måste hjälpa pappa med att packa in i bilden! 

Here I am!

Har haft fullt upp sen jag kom hem från skolan så har inte hunnit med att uppdatera men nu tänkte jag slänga in ett snabbt inlägg. 
Här packas det för fullt, imorn far vi till Sälen med tremänningarna, stannar där i en vecka! :) 
måndag-fredag blir det slalom, sen ska vi även hinna med bad på experium några dagar. 
 
Jag måste upp tidigt imorn för att rida Lady. Hon kommer bli riden av Jenny nån gång och kanske longerad nån gång så hon får inte vila helt. Ganska tur det, annars kanske hon blir som sist hon vilade under en längre period, helt galen. 
 
Kommer skriva i ett annat inlägg lite senare om hur ridpasset gick idag, men de får vänta tills att allt är packat å klart! :) 

Promenad..

Nu är jag och hästen min ute på en promenad/ ridtur.. Skojj, skojj! :)
 
 
 

Godnatt

Nu säger jag godnatt!
Ska till skolan imorrn, första och sista dan denna vecka. Varit sjuk alla andra dagar, feber och förkyld.
Har missat jättemycket i skolan :( kommer missa ännu mer eftersom jag åker till Sälen nästa vecka :/
 
Efter imorn har jag inte skola på tre veckor! :D
Först Sälen en vecka, sen prao en vecka och sen äre påsklov! :D Nice!

Ridningen...

Ridningen gick skapligt bra idag... Blettur var lite envis och stannade och försökte bocka lite då och då.Villket han annars aldrig brukar göra. Men jag krävde lite mer av honom idag, vilket jag inte gjort tidigare.Så han testar väl lite...
Idag så tränade vi galoppen på honom. Han vill bara galoppera i vänster galopp hela tiden. Men försöker träna höger. Sedan så tränade vi på att han inte ska springa på hela tiden, utan vara samlad i traven.'
 
 
Vi har ändå gjort några framsteg tillsammans. Som tex. Han låter mig hämta honom i hagen nu för tiden, utan några problem. Kan också hoppa upp barbacka nu, villket jag inte kunde för nån månad sen. Han gick bara iväg åt sidan. Men nu står han still och sköter sig för det mesta ;) . Han stoppar i huvudet i grimman och tar bettet själv. Han springer också efter mig som en liten hund , vart jag än går. Och så har han fått mycket mer muskler mot för när han kom. Är så stolt över min fina lilla ponny. Är så sjukt glad över att jag fick köpa denna underbara kille! Han är det bästa som har hänt mig!
 
 
 
 
 

Design tävling - Angelica

DU får välja en av de här grundmallarna om DU vinner:
http://twofriends.webblogg.se
http://menvarforvarjustmittbloggnamnupptaget.blogg.se/
http://angelicawijk.blogg.se/teest
 http://angelicawijk.blogg.se/test/

Det va länge sedan - Angelia

Nu hade vi tänkt starta upp bloggen igen, kul! :) 
Jag har även gjort en ny design. Blev inte helt nöjd men den duger. Bara så att ni vet så tar jag för tillfället inte in några beställningar om design. Min tid räcker inte till....
 
Lady och jag ska snart ut på våran första tävling för i år, 27 April på Tunalids ridklubb blir våran första. Jag hade velat tävla någon inomhustävling men kan ingen av dom som finns kvar :/ 
För övrigt så går det bara framåt för mej och Lady. Hon har börja skött sej bättre nu oxå! :D 
 
På lördag åker jag till Sälen och är där en vecka med min familj och Sparring-familjen. Kommer bli askul!
Live uppdatering därifrån får ni räkna med :) 
 
Det blev inte så långt inlägg men vet inte vad jag mer ska skriva :/

Svar från förra inlägget!

Ja, det tycker jag också!!!!!!
//Angelica

Bloggsugen!

Angelica, nu tycker jag att vi startar bloggen igen!