Träningen

Först var jag på möte i skolan som jag ska börja i, imorgon. Det gick bra, jag fick en skåpnyckel och schemat. Jag fick underskåp :( Men vi hann på träningen iaf :D 
 
Träningen idag gick INTE bra :(
På ena långsidan hade vi en stuts med ca 4 klosshinder och ett vanligt hinder i mitten och på andra en serie med först svå klosshinder sen en galoppbom sen ett räcke efter det 2 glaoppbommar till sist hade vi en oxer.
Vi började med att lösgöra hästarna på en volt i trav och galopp. Lady var riktigt lugn och fin där, hon ställde sej bra.
Efter att vi gjort det så gick vi vidare till stutsen. I början då det inte var så högt så hoppade Lady fint igenom den men innan så var hon helt CRAZY....Hon slängde upp huvudet och försökte sparka. 
När Cia höjde lite så var det samma sak som innan. Men när hon höjde ännu mer på det mittersta hindret så vägrade Lady när hon hoppat de två klosshindrerna så jag flög fram på halsen. Sen red jag runt på halsen ett tag innan jag fått stopp på henne. Måste ha sett roligt ut ;) 
Men Cia sa att det inte alls var mitt fel, det var Lady som var helt okoncentrerad. Hon kolla runt på alla andra saker istället för att göra det jag bad henn om.
Men det Cia tyckte var bäst på hela passet var att hon hoppade utan att tveka när jag testade igen. De flesta hästar brukar vara lite försiktiga när det hänt en gång, men Lady bara körde ;) 
 
Efter att vi hoppat stutsen några gånger så gick vi över till andra långsidan där vi hade serien. I början så fjantade hon sej på sista hindret med att kolla lite på det, men det gick över efter två gånger.
Hon var igenom den på en sekund känndes det som, det gick så snabbt. Men hon skötte sej skapligt bra där. Vi hoppade inga höjder idag. Det högsta var kanske 90cm. Vi görde mer gymnastikhoppning. 
 
Taggad för första dagen i nya skolan imorn då! Men vet inte hur jag ska kunna hålla koll på min nykel......vi hade inte skåp i färnbo. Men det går nog ;) 
Godnatt med er :*
Min nästan favorit bild på oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback