Presentation - Cornelia

Nu har jag och min bästavän Angelica tänkt att starta en häst blogg tillsammans , och jag tänkte börja mitt första inlägg med en liten och kort sammanfattning av mig själv och mina hästar.

Mitt namn är Cornelia och jag är en tjej på 13 höstar. På min fritid brukar jag rida mina två islandshästar, Blettur och Lakkris. Jag har ridit i ca 6 år och jag började som nästan alla andra, påridskolan.

 

                                    Jag                                                             Angelica

 

Sedan 3 år tillbaka har jag blivit lovad en egen ponny, och nu har min dröm äntligen slagit in!

I våras så fick jag min första häst, islandsvalcken Fantur som trodde att har fortfarande var hingst. Fantur är den nyfiknaste hästen jag mött och han har hjärtat på rätt ställe om man bara vet hur man ska handskas med honom. Vi försökte att lösa problemet och få honom bättre men till hösten var vi tvungna att sälja honom för att vi inte klarade av hanns hingstiga beteende.

 


Sedan den 12 juni köpte mamma Lakkris. Men under tiden Fantur var kvar så tränade mamma mycket markarbete med honom och medans fick jag rida Lakkris. Efter ett tag så märkte vi att jag och Lakkris passade mycket bra tillsammans så han blev min när Fantur blev såld. Lakkris är en 8 årig valack som är snäll i alla lägen. Mitt och Lakkris mål är att kunna tävla någon liten lätt tävling i sommar.

 

I höstas när vi skulle lämna Fantur på försäljning så fick vi låna lilla Blettur som sällskap till Lakkris tills vidare. Men vi blev mer och mer fästa vid Blettur och när Fantur såldes så köpte vi Blettur. Blettur är 13 år och har tidigare gått i verksamhet och som turridnings häst. Han är en Charmig liten gullegris som gärna vill ha uppmärksamhet , han är också alltid lungn som en filbunke.

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback