Hemsk ridtur idag......

Allt gick superbra till en början. Lady gick utan problem. Det var till och med så att hon slapnade av, så då kunna jag känna mej trygg på henne. 
Hon stegrade en gång men då la jag handen på huvudet så hon skulle tro att hon slog i 'taket'. Vet inte om det hjälpte så mycket eftersom att jag bara nudda henne. 
 
Men iaf, efter att vi tagit oss 1,5 kilometer så kom det en travandes häst med sulky bakom i full fart. Ja, det var så klart oxå någon som satt i sulkyn.
Precis när han kört förbi Lady i full fart så vänder hon om o galopperar i full fart efter. Jag trodde seriöst att hennes ben skulle vika sej under henne......det gick så jävla fort!
Jag skrek åt han som satt i sulkyn framför mej att stanna. Men nej....Jag vet inte om han inte kunna stanna eller om han bara inte gjorde det. Jag tyckte inte att det såg ut som att han försökte men jag kunna inte kolla på han så mycket, jag hade svårt att hålla mej kvar på Lady. 
Efter ett tag så hittade jag rythmen så då gick det bättre att hålla sej kvar. 
Hästarna tävlade med varandra.....men när Lady äntligen kom om den andra hästen så lugnade hon sej lite, och då lugnde sej den andra hästen oxå. Det var när vi nästan var vid stallet igen, så i ca 1 km galopperade Lady i full fart, har aldrig suttit på en häst som galopperat så fort. 
 
När båda hästarna va lugna så skrittade vi bredvid varandra o prata lite snabbt. Han tyckte att jag var jättteduktig som satt kvar. Han sa oxå att det var en annan som ramlat av längre bort när han kommit.......o sen så red jag in till stallet.
 
En som har häst i stallet hade ridit ut strax före mej, när hon kom tillbaka fick vi veta att det var hon som hadde ramlat av. Hennes häst hade blivit rädd för han med sulkyn, det var samma sak där han hade kommit i fullfart emot dom. 
Då blev jag riktigt arg på honom, om han redan orsakat en olycka så hade han väl kunna tänka efter att han kanske skulle ha tagit det lugnare.......min mamma är nära på att gå hem o prata med han. (vi vet vart han bor)
 
Det var det läskigaste jag varit med om, var så jävla rädd när jag satt på Lady o hon bara trumma på utan att jag fick stopp på henne....fyfan säger jag bara. Om det hade kommit en bil bakom en kurva hade jag inte suttit här nu. 
 
Hoppas ni kunna läsa detta fast att det blev lite rörigt med allt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback