Träningen

Träningen gick skapligt bra. Vi har de senaste gångerna hoppat banor och övat oss inför tävlingarna. Men idag så hoppade vi mer gymnastikhoppning. 
På ena långsidan så var det två stutsar med 11m emellan. (3 språng)
Lady var lite pigg så att hon nästan snubblade ut över sista hindret i sista stutsen. Men annars så tycker jag att hon skötte sej över och emellan stutsarna. 
På andra långsidan så var det först en stuts med två klosshinder, sen ett galoppsprång över en oxer efter det så var det två galoppsprång fram till en till oxer. 
Lady krånglade med att sparka bakut i kortsidan varje gång så vi kom lite i oordning in men det gick bra iallafall. Sista oxern på långsidan låg på 1,10m i slutet. 
I mitten av ridbanan så var det ett räcke med en galoppbom framför. Vi skulle lära oss att bara kolla på bommen och inte på hindret bakom. Det gick bra, förutom att hon var lite lätt i baken före hindret....
 
Om jag ska sammanfatta denna träning med en mening så gick det BRA. Det gick inte dåligt och inte superbra, men jag är helt nöjd!
Nu är det bara en gång kvar inomhus sen blir det utomhus och mycket närmare, just nu är det ca 45 minuters bilresa till träningen, men det kommer bli typ 20 minuter när vi börjar med utomhusträningarna. 
En bild från igår, mitt födelsemärke förstör hela bilden :/ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback