Muffins!

I förrgår så bakade jag några enkla muffis som blev supergoda! Tänkte att jag lägger upp receptet ifall någon av er skulle vilja testbaka dem ;) 
 
 
 
 
 
Ser inte så jätte goda ut.. men dem smakade SUPER!! :D 
 
 
Här är receptet på CORNELIAS SPECIAL!
 
 
1 ägg
1 dl strösocker
 
( Vispa vit och pösigt)
 
½ dl mjölk
50 g margarin
 
(smällt smöret)
 
1 ½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 msk kakao
 
Ungnen 200 garder. 
 
 
 
EXTRA : Jag tog en ruta mörk choklad och la i varje muffis smet och sedan täckte jag bara över med lite mer smet. 
Sedan stoppade jag in dem i ungnen i 200 grader. De var nog inne i 6-8 min. 
När jag tog ut dem så la jag på några mini marschmellows och sedan stoppade jag in de i ungnen igen. Tog ut dem när marschmellowsen såg ganska stora ut. 
(Rev lite choklad över dem när de var  klara) 
 
 
Använde lite ur min lilla "vi bakar och lagar mat" ;)
 
 
 
Tummen upp för dessa muffins! (Y)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback