HATAR BLOGG.SE APPEN!

Jag gjorde ett inlägg idag från stallet men det inlägget publicerades tydligen aldrig -.-
 
Men ridningen idag gick väl sådär :/ 
I början så var hon hur lugn och snäll som helst. Hon gick förbi där hon brukar stegra o hålla på UTAN problem :D
Men 50m efter så gick det en människa med en hund ute i skogen på en stig som Lady blev rädd för, så då började hon stegra. Sen när den som gick där kom ut från skogen några meter längre fram blev hon ännu räddare. Efter ett tag så lugnade hon sej, men var fortfarande en aning stel. 
På vägen hem så tog hon tag i bettet men inte alls lika mycket som hon brukar. Jag gjorde en volt vid korsningen före stallet o då började Lady stegra gång på gång men inte så högt eftersom jag hade martingalen på. När jag fått ner henne på marken så red jag in på vägen soom inte gåår till stallet bara föör att hon inte skulle få vinna. Hon blev genast lugnare när vi gick från stallet och inte mot stallet. Efter några meter vände jag och gick upp för backen mot stallet. Jag var tvungen o göra en halvhalt var och varannat steg för att hon inte skulle få trumma på hela vägen uppför backen. 
Jag red länge än vad jag gjord de senaste gångerna utan hästsälskap men mamma var med utifall nått skulle hända. 
 
Är ändå nöjd över min ponny! :) 
//Angelica

Kommentarer
Postat av: Dvd

Hejj det är bara jag / A

2013-01-05 @ 20:54:33
URL: http://angelicawijk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback