Angelica-Lady

Jag är en tjej på 14 år som heter Angelica. På fritiden så rider jag på min underbara och bråkiga c-ponny vid namn Webber Lady. Webber Lady är ett sto (som ni kanske förstår) imp Irland höstern-vintern 2010. Hon har varit min sedan den 11 Augusti 2011. Lady är en ponny som har hjärtat på rätt ställe, men hon kan vara väldigt bråkig i ridningen. 
I somras så tävlade jag henne i hopning, lc och lb. Det gick super bra för oss, 3 vinster 1 andra placering och 2 tredje placeringar av samanlagt sju tävlingar! :D 
Hon går som en klocka på tävlingarna likså på träningarna men här hemma är hon lite värre.....
 
Det hela började nu i höstas. Först fick hon kraftig kolik, troligen inflamation i tunntarmen. Hon stod på strömsholms hästsjukhus i ca 3-4 dagar. Efter det blev hon GALEN. 
Efter några veckor lugnade hon ner sej lite men sedan så började hon igen.....och det håller fortfarande på. 
Det går inte att rida ut på henne själv, efter ca 500m ställer hon sej på bakbenen och i värsta falll så ställer hon se på frambenen emellanåt sen står hon där ett tag. När jag får fram henne ca 50m så gör hon samma sak igen och så kan det hålla på hur länge som helst...
Det konstiga är att hon sköter sej ypperligt på hoppträningarna.....
 
Hoppas ni vill följa mina och Ladys framgångar och motgångar! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback